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Le Recueil (FAQ v2)

666RazieL
Beowulf


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MessagePosté le: Sam Mar 31, 2007 4:46 pm     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Challenge
A “challenge” is one series of up to five rounds in which players play against each other with one warrior each. “Challenge” is synonymous with “game.”
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:08 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Chiron
During the round when it is in effect, Chiron’s Didaskalia ability must be checked and recalculated each time the player affected by it makes an attack or defense roll. Cards might be replaced or discarded during the round, and this might affect the bonus that the ability provides.


Chiron
Durant le round où elle s'applique, la capacité Didaskalia de Chiron doit être examinée et recalculée à chaque fois que le joueur affecté par elle effectue un jet d'attaque ou de défense. Les cartes peuvent être remplacées ou défaussées au cours du round et cela peut affecter le bonus accordé par la capacité.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:09 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Choosing between effects
When a card ability presents a player with a choice of effects, that player may always choose any of those effects. The chosen effect may be negated after the choice is made, or the player may choose a game action that will be prevented from occurring. However, if a player attempts to choose an effect that is the cost of another effect, and the first effect is prevented, the cost cannot be paid and the second effect cannot occur.


Choisir entre plusieurs effets
Lorsqu'une capacité de carte offre à un joueur le choix de plusieurs effets, ce joueur peut toujours choisir n'importe lequel de ces effets. L'effet choisis peut être empêché après que le choix soit fait, ou le joueur peut choisir une action dont le déroulement sera prévenu. Cependant, si un joueur veut choisir un effet qui est le cout d'un autre effet et que le premier effet est empêché, le prix ne pourra pas être payé et le second effet ne pourra pas avoir lieu.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:10 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Column
A “column,” “row,” or “rank” is any set of four contiguous spaces that cross the arena orthogonally.


Colonne
Une "colonne", "ligne", ou "rangée" est n'importe série de quatre cases contigu qui traverse l'arêne orthogonalement.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:11 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Consecutive
Two numbers are consecutive if the lower number plus one equals the higher number.


Consécutif
Deux nombres sont consécutifs lorsque le nombre le plus petit plus un est égale au nombre le plus élevé.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:13 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Control
A player controls all cards that they have in play. Generally, all of the support cards a player plays during a game a match are controlled by that player, though some game effects allow control of cards to shift between the players.


Contrôler
Un joueur contrôle toutes les cartes qu'il a en jeu. Généralement, toutes les cartes ressources qu'un joueur joue durant une partie ou un match sont contrôlées par ce joueur bien que certains effets du jeu permettent au contrôle des carte de changer entre les joueurs.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:15 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Couronne Impériale
A card that is already face-up may be targeted by Couronne Impériale’s Affirmation d’Autorité ability. If it is, then it will be turned face-down at the end of the round in which it was targeted.


Couronne Impériale
Une carte déjà face visible peut être ciblée par la capacité Affirmation d’Autorité de la Couronne Impériale. S'il en est ainsi, cette carte sera retournée face caché à la fin du round où elle a été désignée.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:17 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Critical hit
When an attack is made, if that attack hits and the attacker’s dice are doubles, the result is a critical hit and the attack will deal damage equal to twice its base damage, none of which is considered a damage bonus. Damage modifiers are still applied, but are not doubled. Card abilities may cause a hit to become or be considered a critical hit.


Coup Critique
Lorsqu'une attaque est portée, si cette attaque touche et que les dés de l'attaquant sont identiques, le résultat est un coup critique et l'attaque infligera des dégâts égaux au double des dégâts de base, ce qui n'est pas considéré comme un bonus de dégât. Les modificateurs de dégâts s'appliquent toujours, mais ceux ci ne sont pas doublés. Des capacités de cartes peuvent permettre à une touche d'être considérée comme étant un coup critique.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:19 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Damage
All damage is dealt by warriors, regardless of whether the damage results from an attack or the use of a card ability. Damage generated directly by a card ability is dealt by the warrior using that card ability. Damage dealt by an attack results from that attack, not from a card ability, even if the attack was initiatied by using a card ability.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:21 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Damage bonus
A damage bonus is any value added to the damage of an attack. Card abilities that allow warriors to deal damage directly to a defender are not damage bonuses, even if those abilities are on weapon cards and trigger when the warrior attacks with that weapon.


Bonus de dommage
Un bonus de dommage est une valeur ajoutée au dommage d'une attaque. Les capacités de cartes qui permettent aux guerriers d'infliger des dommages directement au défenseur ne sont pas des bonus de dommage, même si ces capacités se trouvent sur des cartes d'armes et ne s'activent que lorsque le guerrier attaque avec cette arme.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:23 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Daniel Boone
Daniel Boone’s Improvise ability causes a basic attack to become a polearm attack after the attack has already begun. Since the attack was a basic attack when it was initiated, it cannot be prevented by card abilities that prevent weapon attacks.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:28 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Defender
When a player makes an attack, the player being attacked is referred to as the defender.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:29 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Discard pile
Cards that have been discarded go into a discard pile to the side of the play area. Any player may examine the contents of any discard pile at any time. Some cards may have an effect on play from the discard pile.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:31 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Discarding cards
A card that is discarded is removed from play and placed into a discard pile to the side of the play arena.
If a card is discarded before an ability on that card triggers, then the part of the ability that has not yet been triggered will not occur.
However, if a card’s entire ability is listed under a single trigger, that ability will complete even if the card is discarded mid-effect.
Discarded cards are always placed in their owners’ discard piles, no matter which player discarded the card or controlled the card at the time it was discarded.
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MessagePosté le: Lun Avr 02, 2007 10:33 am     Sujet du message:

The Analects a écrit:
Disciplina
The end of the first sentence of the Si vis pacem, para bellum ability should read “if you won initiative this round,” since initiative is round-based, not turn-based. “This round” is the round in which the attack roll is made.
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