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CR Arras

Benoit
Champion de France 2006


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MessagePosté le: Mar Sep 18, 2007 8:16 pm     Sujet du message: CR Arras

Après un CR d’Arras bien sympa, surtout que ça faisait quelques mois que je n’avais plus joué à anachronism je poste ma deck list donc si vous avez quelques commentaires ou questions, n’hésitez pas.

En gros j’ai fait des decks qui doivent taper fort (des armes à 3 dg et sanji gun qui tape 2 fois) et en même temps doivent ralentir l’adversaire avec la 2ème cartes de chaque deck, pour ça j’ai magiko (qui me fait gagner plusieurs match), pa, haubert complet, slujba valaha, delila (qui ne m’a pas servi spécialement, c’est toujours chiant d’empêcher l’adversaire d’attaquer pendant un round mais c’est pas forcément une bonne idée de mettre cette carte). Pour résumer, j’ai fait du classique avec une dose de “je vais pourrir tes decks” assez sympa.

KUBLAI KHAN (Wood)
8 Life
3 Speed
7 Experience
1 Damage
Mongol • Warrior • Male
Jabsartabal labtai ilaydan-a: Your attack rolls gain +1 for
each of the defender’s support cards that are a different
culture than the defender
(2) SABIE PENTRU O MÂNÃ °I JUMÃTATE (2)
Romanian Weapon Sword (1 hand)
Multilateralitate: If you have no other cards with hand
requirements, attacks with this weapon deal +1 damage.
(7) SLUJBÃ VALAHÃ
Romanian Special Quest
Confiscare – Reveal: Discard this card to turn an opposing
support card face-down. At the end of the round, turn that
card face-up.
(5) SE‘AR-R ’ SIMSÔN
Tribes of Israel • Special • Item
K Brûk: Once each game, if this card is in play or in
your discard pile, after you make a defense roll, you may
choose for that roll to gain +2. If this card is in your discard
pile, this ability cannot be used again this match.
other cards is discarded, you may put this card into play
from the discard pile.
(2) MASJID AHL AR-RAYAH (Earth)
Saracen • Inspiration • Location
Taabbud – Reveal: Gain 1 life.
Adfaa Ehtramat: Once each match, at the start of a round,
if this card is in your discard pile and you have less life
than any opponent, gain 1 life.

C’est mon premier jeu de chaque partie. 3dg par attaque et un bonus d’attaque que demander de plus. J’ai joué masjid pour l’avoir dans la défausse mais ce n’est pas une si bonne carte que ça avec un peu de recule car tout le monde a des decks qui tapent très fort donc soit on a l’init au début du round et on finit l’adversaire soit c’est l’inverse, ce n’est pas ce +1PV en début de round qui change quelque chose.

ARMINIUS (Wind)
8 Life
3 Speed
5 Experience
1 Damage
Germanic • Warrior • Male
Waldscharmützel: After you take an action to move, your
next attack and defense rolls gain +1.
(3) AZUKINAGAMITSU (2)
Japanese • Weapon • Sword (2 Hands)
Kyouiteki na Surudosa: When you attack with this
weapon, if the attack roll is greater than the higher of the
defender’s experience or the defense roll without bonuses,
deal 1 damage to the defender.
(2) FULL MAIL HAUBERK
Briton • Armor • Torso/Head/Legs/Arms
Mast Laestan: You take 1 less damage, to a minimum of
1, from all attacks except those from ranged weapons.
(8) EALSWITH (Water)
Briton • Inspiration • Female
For d Cwen: Your attack rolls gain +1 for each point of
damage dealt to you during the last round.
(4) SIRYÔN
Tribes of Israel • Armor • Torso
Mil mt Dr th: Once each game, if this card is in play
or in your discard pile, when another player makes a
critical hit, you may choose for that attack to count as a
normal hit instead. If this card was in your discard pile, you
cannot use this ability again this match.


Je n’avais jamais joué ce perso et en fait il est pas mal car il gagne un bonus en attaque et en défense (et ça c’est bien, ça m’a sauvé plus d’une fois). L’épée est bien pratique car même quand l’attaque ne touche pas on peut mettre un dg, pour finir c’est toujours utile.

VERCINGÉTORIX (Wood)
8 Life
3 Speed
6 Experience
1 Damage
French • Warrior • Male
Vigueur Inépuisable: Defense rolls cannot be modified.
Once per round when you hit, if the defender has no shield
or Armor cards in play, your attack deals +1 damage.
(3) ALMAN SUKH (2)
Mongol • Weapon • Axe ( 2 Hands )
abiqu: Attacks with this weapon deal +1 damage when
attacking an opponent without a face-up cavalry card.
(7) MAGIKO VOTANI
Greek • Armor • Item
Ieri Prostasia: Attack rolls against you cannot gain
bonuses from non-weapon cards. Attacks against you
cannot gain damage bonuses from support cards.
(8) BÁS SHEASAMHACH
Irish • Special • Code
Comhartha Misneach – Reveal: If you lost the previous
game, gain 2 life and +3 experience. Otherwise, gain 1 life
and +1 experience.
(0) SANADAMARU
Japanese • Special • Location
Toride: Once each game, after you are hit, if this card is in
play or in your discard pile, you may have the hit deal –1
damage, to a minimum of 0. If this card is in your discard
pile, you may not use this ability again this match.

Là rien à dire, Vercingétorix est un des meilleurs guerriers du jeu et là il tape pour 4dg à l’arme donc tour 2 c’est fini.

MAPÍYA LÚTA (Wood)
9 Life
3 Speed
3 Experience
1 Damage
Native American • Warrior • Male
Okhít a i : After you are hit by a weapon, your first
attack of your next turn gains a damage bonus equal to the
attacker’s weapon’s base damage.
(2) SAN JIE GUN (2)
Chinese • Weapon • Bludgeon (2 Hands)
Shou: Once each round, if your attack roll with this
weapon is greater than the defense roll plus three, you may
immediately make another attack with this weapon, if
possible.
(5) ISHIDA-SANYAKU
Japanese • Special • Ability
Doutei: If your first action on any of your turns is to move,
your attack rolls that turn gain +2.
(8) DAMHAN-ALLAIDH LEANTALACH (Wood)
Scottish • Inspiration • Item
Meanbh-Charaid: If you are a Metal, Wind, or Wood
warrior, your first attack roll of each round gains +2.
(5) PA
Maori • Armor • Location
Whakakaha – Reveal: Place this card in any unoccupied
space in the arena.
Whita: If an opposing warrior ends their turn in this card’s
space, deal 1 damage to them. While you are in or adjacent
to this card’s space, attacks against you cannot gain damage
bonuses.

Je n’avais jamais joué ce guerrier non plus et je le trouve énorme (ce n’est peut-être pas nouveau pour vous mais pour moi c’est une vraie révélation). En 4 j’ai pa mais si necessaire elle vient en 2.

SAMSON (Fire)
7 Life
3 Speed +0 +1
8 Experience +1
1 Damage
Tribes of Israel • Warrior • Male
qê M‘ên-Haqqôr ’ – Action: Once each round, gain 1
life. If an opponent’s card ability prevents this life gain,
deal 2 damage to that opponent instead.
(6) MURAMASA (3)
Japanese • Weapon • Sword (2 Hands)
Densetsutkei: This weapon’s damage cannot be increased
or reduced by card abilities.
(6) MISWAT YEHÔSUA‘
Tribes of Israel • Special • Item
okmat ’ dm: This card counts as an earth card.
Ns ’ Ha’ rôn: If you have a fire card in play, your first
attack roll of each round is considered doubles.
(7) DIONYSUS (Water)
Persian • Inspiration • Deity
Efrat Kardan – Reveal: If the sum of the initiative of all
cards revealed this round is even, gain 1 life.
Harzegi: Once each round, after you gain life, your next
attack roll gains +2.
(4) DELÎLÂ (Water)
Tribes of Israel • Inspiration • Female
Qeer – Reveal: Name a card type. For the rest of the
game, a player cannot make attacks with weapons on the
round that they reveal a card of the named type.


Dès le tour 2 un critique à la muramasa à chaque fois c’est pas vilain et comme il gagne des PV je peux me planquer dans un coin en attendant l’adversaire. Le problème c’est TIWAZ qui est partout.

Sinon merci aux gens d’Arras pour ce tournois, on s’est bien marré et rejoué à anac ça fait toujours plaisir.
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Charlynux
Joueur occasionnel


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MessagePosté le: Mar Sep 18, 2007 9:22 pm     Sujet du message:

Félicitations au Champion.

En même temps, tu triches : tu joues des bonnes cartes ! Wink
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666RazieL
Beowulf


Inscrit le: 22 Mai 2006
Messages: 2193
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MessagePosté le: Mar Sep 18, 2007 10:14 pm     Sujet du message:

j'aime bien l'esprit je bourine et je fais chier en 2 cartes

sinon, pour le deck avec Red Cloud, persos je ne me passerais pas du tambour aztèque (special à 8 d'init qui empêche la réduction de dommage)
ça sera p'tet moins combo avec San Jie Gun mais bon ... ya plein d'autre grosse arme sympa (dont le Bowie Knife qui est coolos avec lui)
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Benoit
Champion de France 2006


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MessagePosté le: Dim Sep 23, 2007 10:19 am     Sujet du message:

C'est vrai que le tambour aztèque c'est sympa, j'y aurai jamais pensé car c'est une carte aztèque et souvent je ne les regarde même pas.
Par contre faire chier l'adversaire c'est bien mais il ne faut pas se tromper quand on met notre 2ème carte car si l'adversaire joue des decks un peu originaux ça devient plus difficile de prévoir sa tactique.
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666RazieL
Beowulf


Inscrit le: 22 Mai 2006
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Localisation: Nancy
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MessagePosté le: Dim Sep 23, 2007 10:48 am     Sujet du message:

bah ... Slujba ça passe partout ... Magiko aussi ...


après ... le reste c'est moins évident c'est sur !


pour ce qui est des cartes Aztèques ... tu devrais ! yen a des vraiment bien Razz
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