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[Spoiler]Set 9

666RazieL
Beowulf


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MessagePosté le: Sam Déc 22, 2007 8:41 pm     Sujet du message:

Sir_IZBAK_1st a écrit:
666RazieL a écrit:
2) Non. Tu perds au contraire (cf. Rokumonsenmon et Kupe par exemple).
http://anachronism.free.fr/viewtopic.php?p=13982#13982
Perso', je comprends avec ça que c'est le propriétaire de la carte qui subit les effets du Révélez...


C'est pas Kupe qu'il fallait regarder mais Rokumonsenmon (http://anachronism.free.fr/viewtopic.php?p=14030#14030). Wink

Avec la Dame du Lac, tu utilises un révélé qui te ferait perdre la partie.
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Sir_IZBAK_1st
Beowulf


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MessagePosté le: Sam Déc 22, 2007 9:04 pm     Sujet du message:

Je regardais pas Kupe mais la Dame du Lac (Lady of the Lake)... la carte dont on parle, quoi... Rolling Eyes Wink
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MessagePosté le: Sam Déc 22, 2007 9:32 pm     Sujet du message:

Sir_IZBAK_1st a écrit:
Je regardais pas Kupe mais la Dame du Lac (Lady of the Lake)... la carte dont on parle, quoi... Rolling Eyes Wink


Pour moi les 2 cas ne sont pas identiques.
Le § sur la Dame du Lac dans l'Analects ne concerne que sa mise en application dans le cas spécifique où elle est utilisée sur le Palais de Qing Gong.
(D'ailleurs en relisant bien les différents cardtext, je trouve cette solution vraiment discutable. Elle semble considérer que l'utilisation du Palais est d'office attaché à une pile de défausse etc. En gros le joueur n'aurait que la maitrise du choix de la carte Confused)





Mais dans des cas plus "courants", si tu utilises la Dame du Lac sur un Révélé qui dit "Gagnez 1 pv" c'est bien toi qui gagne le pv et non pas le contrôlleur de la carte.

Le texte anglais est sans équivoque là dessus :

(3) Lady of the Lake (Water)
Briton • Inspiration • Female
Epiphanes - Reveal: Name a reveal ability on any other face up card. Use that ability as if you just revealed that card.

Donc il en va de même pour le coup du Révélé : perdez la partie.
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Sir_IZBAK_1st
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MessagePosté le: Sam Déc 22, 2007 9:43 pm     Sujet du message:

Dans les "cas courants" que tu évoques, tu prévois la DL pour activer un Révélez adverse?
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MessagePosté le: Dim Déc 23, 2007 10:49 am     Sujet du message:

Sir_IZBAK_1st a écrit:
Dans les "cas courants" que tu évoques, tu prévois la DL pour activer un Révélez adverse?


De base, non ... mais si mon adversaire a des effets révélé qui m'arrange ... ben j'vais pas me priver ^^
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Sir_IZBAK_1st
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MessagePosté le: Dim Déc 23, 2007 12:08 pm     Sujet du message:

Le truc, c'est qu'on a pour utiliser cette carte un texte pas trop ambigu à la base, mais une précision de règle qui justement rend l'ensemble ambigu... A voir.

Mais pour l'instant je campe sur ma position: celui qui a la carte réactivée subit de nouveau les effets du Révélez.
*Termine de planter sa tente.* Wink
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666RazieL
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MessagePosté le: Sam Déc 29, 2007 3:30 am     Sujet du message:

La nouvelle fournée :

Citation:
Chi-Woo the Great (Earth)
-- -- --
-- +0 +2
-- H --
-- +1 +0
Korean *Warrior * Male * Mystic
Life: 8
Speed: 2
Experience: 8
Damage: 1
Twice each round, after you take a movement action or make a weapon attack, you may make a basic attack, if possible. These basic attacks cannot gain damage bonuses from your card abilities.

(3) Dangun (Water)
Korean * Inspiration * Deity
Reveal: You may give your warrior -1 speed for the rest of the game.
After a player hits with a weapon attack, if you have less speed than each opponent, you may choose for the attack to deal +1 damage or -1 damage to a minimum of 1.

(1) Ring Pommel Sword (2)
-- -- --
-- +3 +0
-- H +0
-- -- --
Korean * Weapon * Sword (1 Hand)
Once each match, after an opponent discards or turns one of your cards face-down, if this card is in your discard pile, you may put it into play. When you play this card in this way, you may have two weapons in play.

(4) Red Devil Armor
Korean * Armor * Torso * Head
When you make a defense roll, if you have an Earth card in play, the roll gains +1. If the attacker has more speed than your warrior, the roll gains +2.

(4) Shinshi
Korean * Special * Location
At the end of each round, you may choose an opponent. If you do, that player may move their warrior, and you may attack with one of your weapons twice on your next turn.


Citation:
Giovanni dalle Bande Nera (Water)
-- -- --
+1 +2 --
-- H -2
-- -- --
Italian * Warrior * Male
Life: 8
Speed: 3
Experience: 5
Damage: 1
Refute: At the end of each round, choose an opponent and look at their next face-down support card. Once each game, you may choose for that player to swap it with another of their face-down support cards.

(5) Pope Leo X (Aether)
Italian * Inspiration * Male
Twisted Beliefs - Reveal: When any player makes a roll this round, the roll is made at +0.

(2) Spadone (3)
-- -- --
+2 -- --
-- H --
-- -- --
Italian * Weapon * Sword (2 hands)
Leave exposed: After you attack with this weapon, if the attack missed, the defender may make an attack against you at +0.

(7) Barbute
Italian * Armor * Head
Rounded Dome: After you complete a defense roll against a weapon attack, if the attack roll is consecutive numbers, the attack misses.

(2) Broken Lance
Italian * Special * Code
Mercenary Sign: When you make an attack, if none of your cards share a culture with another of your cards and you have not made an attack this turn, the attack deals +1 damage.
Rigorous Training: Your attack rolls with 2-handed weapons gain +2.


Citation:
Sigurd I Magnusson (Wood)
-- -- --
+1 +1 --
-1 H --
-- -- --
Norse * Warrior * Male
Life: 7
Speed: 3
Experience: 6
Damage: 1
Before you are damaged by a critical hit, you may discard a quest card in play. If you do, the attack deals 0 damage.

(4) Jorsalfare (Aether)
Norse * Inspiration * Title * Quest
Twice each round, after any player makes an attack, if that attack was a critical hit, you may make a basic attack at +2. You may have two quest inspiration cards in play.

(2) Knight’s Sword (2)
-- -- --
-1 +1 +1
-- H --
-- -- --
Norse * Weapon * Sword (1 Hand)
Action: When you make an attack roll this round, the roll gains +1 for each culture among the defender's support cards that does not match the culture of any of your support cards.

(8) Shabrack
Norse * Armor * Cavalry * Item
When you make a defense roll, you may increase the value of one die in the roll by 1. If the attacker does not have a cavalry or ally card, you may increase the value of two dice instead.

(3) Splinter of the Cross
Norse * Special * Item * 3-Strat
Reveal: The next time you are hit, the attack deals -2 damage, to a minimum of 0. After you are reduced below 1 life this round, if you played this card as a stratagem, set your life to 1 and discard this card.


Citation:
Sir Henry Morgan (Water)
-- -- --
-1 +3 --
-- H -1
-- -- --
Pirate * Welsh * Warrior * Male
Life: 7
Speed: 3
Experience: 5
Damage: 1
At the start of each round, choose an Item or Special card in play and roll two dice. If your roll is greater than the chosen card's initiative, put that card into play under your control. You may ignore card type or trait restrictions and hand requirements for that card.

(4) Governor Lynch (Earth)
Pirate * Welsh * Inspiration * Quest * Male * 3-Strat
Reveal: Choose an opponent. That opponent gets -3 experience. If you played this card as a stratagem, that opponent is your rival.

(1) Cutlass (2)
-- -- --
-1 +1 +0
-- H--
-- -- --
Pirate * Welsh * Weapon * Sword (1 Hand)
When you make an attack with this weapon, if you have a Water card in play, the attack deals +1 damage.
When you make an attack roll for an attack with this weapon, if you have an item in play, the roll gains +1.

(3) Club Hauling
Pirate * Welsh * Armor * Ability
Reveal: Choose an opponent with more life than your warrior. Move that warrior 1 space.
At the start of each of your turns, if you lost initiative that round, move to any empty space in the arena.

(6) Port Royal
Pirate * Welsh * Special * Location
When you make an attack roll, the roll gains +1. At the start of any round, you may discard this card. If you do, gain 1 life; once that round, after you make a roll, you may re-roll one die of that roll.


Ya pas à dire ... ya du lourd ! Shocked

Persos j'aime bien le booster concept: guerrier avec 1 en vitesse. Razz
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Stephane XI
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MessagePosté le: Dim Déc 30, 2007 1:57 pm     Sujet du message:

666RazieL a écrit:
Sir_IZBAK_1st a écrit:
"Betrayal at Wuihwa Island"...
1) Je ne comprends pas trop l'intérêt de mettre son guerrier face cachée.
2) Si je mets une Dame du Lac au round 2 en face, je peux gagner en Révélez Round 2. C'est cool.


1) En fait, cette carte te permet de placer ton guerrier après ton adversaire. S'pas forcément utile ... mais dans un deck qui est sur de ne pas voire le 4e round ça peut le faire.

2) Non. Tu perds au contraire (cf. Rokumonsenmon et Kupe par exemple).


Pour l'instant j'ai du mal à me faire une opinion sur cette carte.
Disons que je lui vois surtout une très grande utilité dans le deck Zhang Jiao / Wakhan Thanka / Rokumonsenmon Very Happy


Moi j'adore. Jamais tu la colles en 1 tu la fous en 4 et tu la joues sur une combo forte mais facilement cassable genre un vieux Ivan+Arquebuse. Pouvoir garder son guerrier face cachée ça évite que l'autre puisse jouer des cartes de contre et ça c'est fort, surtout quand t'arrives dans tes derniers matches où t'as plus besoin de cartes de défausse à mettre en 4.
Et au pire j'aime bien l'idée de pouvoir se suicider.

Globalement j'aime bien l'idée des stratagèmes. Font chier d'avoir laissé le jeu mourrir.
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666RazieL
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MessagePosté le: Dim Déc 30, 2007 5:13 pm     Sujet du message:

Stephane XI a écrit:
666RazieL a écrit:
Sir_IZBAK_1st a écrit:
"Betrayal at Wuihwa Island"...
1) Je ne comprends pas trop l'intérêt de mettre son guerrier face cachée.
2) Si je mets une Dame du Lac au round 2 en face, je peux gagner en Révélez Round 2. C'est cool.


1) En fait, cette carte te permet de placer ton guerrier après ton adversaire. S'pas forcément utile ... mais dans un deck qui est sur de ne pas voire le 4e round ça peut le faire.

2) Non. Tu perds au contraire (cf. Rokumonsenmon et Kupe par exemple).


Pour l'instant j'ai du mal à me faire une opinion sur cette carte.
Disons que je lui vois surtout une très grande utilité dans le deck Zhang Jiao / Wakhan Thanka / Rokumonsenmon Very Happy


Moi j'adore. Jamais tu la colles en 1 tu la fous en 4 et tu la joues sur une combo forte mais facilement cassable genre un vieux Ivan+Arquebuse. Pouvoir garder son guerrier face cachée ça évite que l'autre puisse jouer des cartes de contre et ça c'est fort, surtout quand t'arrives dans tes derniers matches où t'as plus besoin de cartes de défausse à mettre en 4.
Et au pire j'aime bien l'idée de pouvoir se suicider.

Globalement j'aime bien l'idée des stratagèmes. Font chier d'avoir laissé le jeu mourrir.


+1 Razz
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MessagePosté le: Dim Jan 06, 2008 3:45 am     Sujet du message:

Avant dernier spoil du set 9

Citation:
Yi Sunsin (Metal)
-- -- --
-- +2 +2
-- H --
-- -- --
Korean * Warrior * Male
7 Life
3 Speed
4 Experience
1 Damage
When you make an attack, if you have not missed an attack this game, the attack deals +1 damage.

(5)Yu Seong-ryong (Wind)
Korean * Inspiration *Ally * Male
After you hit an opponent, your next support card gains +3 initiative.
After you are hit, the attacker gets -2 experience.

(7) Ssang Su Do (2)
-- -- --
-1 +1 +2
+0 H -1
-- -- --
Korean * Weapon * Sword (2 Hands)
Once each game, after you are missed by an attack, make an attack with this weapon against the attacker, if possible.

(2) Turtle Ships
Korean * Armor * Item * 3-Strat
When you make a defense roll, that roll gains +1.
Reveal: If you played this card as a Stratagem, deal 2 damage to each adjacent opponent.

(6) Battle of Myeongnyang
Korean * Special * Quest
After you are hit, you may choose for the attack to deal +1 damage. If you do, at the start of your next turn, gain 1 speed for that turn; you may attack with one of your weapons twice that turn.


Citation:
Caterina Sforzna (Metal)
<no attack grid>
Italian * Warrior * Female
7 Life
3 Speed
4 Experience
1 Damage
Strategic Planning: You cannot make basic attacks on your turn.
Counter-offense: After an opponent makes a basic attack against you, you may make a basic attack against the attacker at the same bonus the attacker used.

(5) Giovanni de’Medici (Aether)
Italian * Inspiration * Male
Loving Husband: Before you are damaged by a weapon attack, if the damage would reduce you to less than 1 life, discard this card and reduce the damage from the attack to 0.
Hopeful Son: After a tie is resolved by experience, gain 1 life.

(3) Arbalest (2)
-- -- --
-- -- --
-- H --
-- -- --
Italian * Weapon * Ranged (2 hands)
Winch-load - Action: Once each round, choose an opponent. At the start of that opponent's next turn, make an attack against them with this weapon at +1.

(7) Gorget
Italian * Armor * Head
Protect weakness: Twice each turn, when you make an attack or defense roll, if the attacking or defending opponent is not in your basic attack grid, you may reroll any dice in the opponent's roll that are a 6.

(3) Defiance of Papal Bull
Italian * Special * Code
Refusal: After you make an attack or defense roll, you may discard this card. If you do, reroll any or all dice in the attack and/or defense rolls.


Citation:
Sweyn I Forkbeard (Wood)
-- -- --
+1 -- +0
+1 H --
-- -- --
Wood
Norse * Warrior * Male
8 Life
3 Speed
8 Experience
1 Damage
After you hit with a basic attack, the defender chooses one of the following: the attack deals +1 damage, or they lose 1 speed on their next turn.

(3) St. Brice's Day Massacre (Metal)
Norse * Inspiration * Quest
Reveal: At the end of this round, if you lost the previous game this match or if one of your ally cards was discarded this round, make a weapon attack against an opponent at +2.

(7) Bearded Axe (2)
-- -- --
+2 -- --
+1 H +1
-- -- --
Norse * Weapon * Axe (2 Hands)
Reveal: If an adjacent opponent has more life than your warrior, you may attack them with this weapon, if possible.
After an opponent hits you with a 2-handed weapon, you may make an attack with this weapon, if possible.

(5) Olmutz Helmet
Norse * Armor * Head
After you complete a defense roll, if the dice in the roll are consecutive numbers, the roll gains +2.
Basic attacks made against you cannot gain damage bonuses.

(4) Harald Bluetooth
Norse * Special * Ally * Male
After an opponent discards or turns face-down one of your support cards, gain 1 speed for the rest of the game and 1 life.


Citation:
Cheng I Sao (Fire)
-- -- --
-- -- +2
+0 H --
-- -- --
Pirate * Chinese * Warrior * Female
7 Life
3 Speed
8 Experience
1 Damage
Once each round, after you hit with a weapon, the defender chooses one of your face-down support cards. Turn that card face-up. At the end of the round, turn that card face-down.

(6) Cheng I (Earth)
Pirate * Chinese * Inspiration *Ally * Male
Reveal: After you make an attack roll this round, if any dice in the attack roll is a 6, the attack deals +1 damage.

(4) Hu Die Shuang Dao (2)
-- -- --
+2 -1 +2
-- H --
-- -- --
Pirate * Chinese * Weapon * Knife (2 Hands)
At the start of each round, if any player revealed a card with a Reveal ability, you may make an attack with this weapon, if possible.

(4) Tung Oil Trousers
Pirate * Chinese * Armor * Legs
Once each round, after you make a defense roll, you may re-roll one die of each of the attack and defense rolls. If you do, the next time you hit, the attack deals -1 damage, to a minimum of 0.

(6) Red Flag Fleet
Pirate * Chinese * Special * Ally * Item * 2-Strat
Damage from your attacks cannot be reduced below the attack's base damage.
After you make an attack roll, if the defender does not have a Water or Ally card in play and you played this card as a Stratagem, you may re-roll one die of the attack roll.


bon ... je pense que la succession de Milon est bien assurée ...

le nouveau viking me parait tout bonnement énorme ! Razz
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Stephane XI
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MessagePosté le: Lun Jan 07, 2008 12:18 pm     Sujet du message:

Même le coréen: un effet Pou quand on a que des +2 dans sa grille c'est déjà pas dégueu.
Et j'aime bien l'italienne qui frappe jamais pendant son tour ... du coup je vois pas trop ce qu'elle peut faire. Carpat, des actions qui font gagner des pv, une ropera toledana ?
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MessagePosté le: Lun Jan 07, 2008 12:24 pm     Sujet du message:

Stephane XI a écrit:
Même le coréen: un effet Pou quand on a que des +2 dans sa grille c'est déjà pas dégueu.


C'est clair !
Genre avec lui ya moyen de jouer Cupa de Aur en premier et genre Roxelanna en 2 ^^


Citation:
Et j'aime bien l'italienne qui frappe jamais pendant son tour ... du coup je vois pas trop ce qu'elle peut faire. Carpat, des actions qui font gagner des pv, une ropera toledana ?


là par contre je suis beaucoup moins convaincu Confused
avec 7 pv elle peut très bien être tuée à petit feu à coup d'attaque à l'arme (surtout que les moyens pour attaquer plusieurs fois avec son arme n'arrêtent pas de se multiplier)

bref' ... l'idée est originale mais pour l'instant je trouve que le persos est vraiment pas top !
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MessagePosté le: Jeu Jan 10, 2008 2:35 pm     Sujet du message:

666RazieL a écrit:
là par contre je suis beaucoup moins convaincu Confused
avec 7 pv elle peut très bien être tuée à petit feu à coup d'attaque à l'arme (surtout que les moyens pour attaquer plusieurs fois avec son arme n'arrêtent pas de se multiplier)

bref' ... l'idée est originale mais pour l'instant je trouve que le persos est vraiment pas top !


Ah mais j'ai pas dis que c'était fort j'ai dit que j'aimais bien. Pis ca se trouve des moyens d'empecher l'autre de te aper ou te faire mal avec ses jouets.
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MessagePosté le: Ven Jan 11, 2008 11:52 am     Sujet du message:

allez hop' .... la dernière partie de cet set ...

Citation:
Yeon Gaesomun
-- -- --
+0 +0 --
-- H --
-- +0 --
Wind
Korean * Warrior * Male
Life: 7
Speed: 3
Experience: 5
Damage: 1
Once each round, after a player makes an attack roll, if you have an inspiration in play, increase one the value of one of the dice in the roll by 1.

Battle at Sasu River
Wind
Korean * Inspiration * Quest
Initiative: 6
Reveal: After any player completes a roll this round, if the roll is odd, the roll gets -2. Otherwise, the roll gains +2.

Mokkgum
-- -- --
+0 -- +0
+1 H +1
-- -- --
Korean * Weapon * Sword (1 Hand)
Initiative: 4
Damage: 1
After an opponent misses you with a basic attack, you may attack them with this weapon at +2.

Cheolli Jangseong
Korean * Armor * Location * Item
Initiative: 9
Abilities on opposing Special cards have no effect. After an opponent moves into a space directly or diagonally behind your warrior, discard this card.

Yang Manchun
Korean * Special * Ally * Male
Initiative: 6
Reveal: When you make a defense roll this round, if you have a location card in play, the roll gains +3.


Citation:
Cesare Borgia
-- -- --
-1 -- +2
-- H +1
-- -- --
Wind
Italian * Warrior * Male
Life: 8
Speed: 3
Experience: 4
Damage: 1
Granted status: When you make a non-defense roll during the first two rounds of the game, the roll gains +2.

Leonardo da Vinci
Wood
Italian * Inspiration * Male
Initiative: 8
Warfare Invention - Reveal: Choose to gain two of the following three effects: The next time you make an attack roll this game, the roll gains +2; When you make a roll this round, the roll gains +1; Before the next time you are damaged by an attack, reduce the damage by 2, to a minimum of 0.

Cinquedea
-- -- --
-- +0 +0
-- H +0
-- -- --
Italian * Weapon * Knife * Sword (1 hand)
Initiative: 1
Damage: 1
Flamboyant: When you make a weapon attack, the attack deals +1 damage.

Accessory: You may have two weapon cards in play.

White Armor
Italian* Armor * Head * Torso * Arm * Leg
Initiative: 4
Don - Reveal: Place three counters on this card. Reply with force: When you are hit, the attacker may reduce the damage that the attack deals by 1, to a minimum of 0. If they do, remove one counter from this card. If they do not, and there are counters on this card, deal one damage to the attacker.

Papal Patronage
Italian * Special * Ability
Initiative: 5
Fostered: Before you make a defense roll, if you have previously been attacked two times this round and you have more than 0 experience, you may lose 1 experience. If you do, the attack misses.
Father's Support: You may use another Special card this game.


Citation:
Erik the Red
-- -- --
+0 -- +1
+1 H --
-- -- --
Fire
Norse * Warrior * Male
Life: 7
Speed: 3
Experience: 4
Damage: 1
When you make a defense roll, if you have a Water card in play, the roll gains +1.
At the start of each round, if a location was revealed that round, you may move your warrior or gain 1 life.

The Greenland Colonies
Water
Norse * Inspiration * Location
Initiative: 5
Reveal: Place this card in any empty space the arena. After you move, if you are not in or adjacent to this card's space, discard this card.
After you hit an opponent who is in or adjacent to this card's space with a weapon attack, you may make a basic attack against them, if possible.

Flyn
-- +2 +1
-- +2 --
-- H --
-- -- --
Norse * Weapon * Polearm (1 Hand)
Initiative: 4
Damage: 2
2 Actions: If you have not attacked with this weapon this turn, make 2 attacks with this weapon, if possible. Discard this card.

Hriflingr
Norse * Armor * Leg
Initiative: 2
At the start of each round, if you did not reveal a weapon this round, gain +1 speed for that round.
The next time this round that you make an attack, if the defender revealed a weapon that round, the attack deals +1 damage.

Lief Eriksson
Norse * Special* Ally * Male
Initiative: 5
Action: Once each round, move one space diagonally, then make an attack, if possible.
Once each match, after you reveal a location card, if this card is in your discard pile, you may put this card into play.


Citation:
William Kidd
-- -- --
-- -- -1
+2 H +1
-- -- --
Water
Pirate * Scottish * Warrior * Male
Life: 8
Speed: 3
Experience: 5
Damage: 1
Buried Treasure: At the start of each round, if you revealed an item card that round, before the next time this round that you are damaged by an opponent, reduce the damage by 2, to a minimum of 0.

Threats of Mutiny
Wind
Pirate * Scottish * Inspiration * Quest
Initiative: 4
At the start of each round, your opponent may choose to become your rival for that round. If they do not, at the end of the round, deal 1 damage to them.

Marlinspike
-- -- --
+1 +0 --
+1 H -1
-- -- --
Pirate * Scottish * Weapon * Item (1 Hand)
Initiative: 7
Damage: 1
Action: Once each round, choose an opponent in a space of this card's attack grid. The next time that warrior moves, roll a die. If the roll is even, deal 2 damage to that warrior.
You may have two weapon cards in play.

The Adventure Galley
Pirate * Scottish * Armor
Item
Initiative: 1
Action: Once each round, the next time you make a defense roll, that roll gains +2. After that attack, if the attack was a basic attack, you may make an attack with one of your weapons at +2.

British East India Company
Pirate * Scottish * Special * Quest 3-Strat
Initiative: 9
Slander - Reveal: At the start of this round, if you have less life than any opponent, when you make an attack this round, the attack deals +1 damage or +2 damage if you played this card as a Stratagem.


Une bonne carte pour devenir rival (l'inspi pirate)
Une armure sympa (la scandinave)
Et un guerrier qui a de grande chance de mettre Arthur à la retraite Razz
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Sir_IZBAK_1st
Beowulf


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MessagePosté le: Ven Jan 11, 2008 1:14 pm     Sujet du message:

C'est rigolo, l'arme italienne... Enfin, la perspective d'un Pugio à 2Dg (pour l'exemple), je trouve ça rigolo...
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Fumer un échiquier nuit gravement à la santé
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