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[Spoiler]Set 8

Stephane XI
Beowulf


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MessagePosté le: Sam Oct 06, 2007 8:14 pm     Sujet du message:

666RazieL a écrit:
je te trouve super dur avec notre ami carthaginois !


le guerrier est énorme ! Shocked
1er round : armure d'hector
2e round : Manu'I de Armura
3e round : Bouclier Carolingien

amha ça dépote sévère !


l'arc peut être sympa avec Lu Bu sinon


Mouais sauf qu'avec une grille pareille, ton +1vit t'as vite fait de le cramer et l'armure d'hector=2 att à rattrapper.
Thématique certes, fort, j'en doute.
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666RazieL
Beowulf


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MessagePosté le: Sam Oct 06, 2007 8:25 pm     Sujet du message:

Stephane XI a écrit:
666RazieL a écrit:
je te trouve super dur avec notre ami carthaginois !


le guerrier est énorme ! Shocked
1er round : armure d'hector
2e round : Manu'I de Armura
3e round : Bouclier Carolingien

amha ça dépote sévère !


l'arc peut être sympa avec Lu Bu sinon


Mouais sauf qu'avec une grille pareille, ton +1vit t'as vite fait de le cramer et l'armure d'hector=2 att à rattrapper.
Thématique certes, fort, j'en doute.


il a quand même une attaque gratuite à +2 (pour 2 dmg dans mon deck)

nan franchement j'pense que c'est une vraie bonne brutasse ce perso !
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Stephane XI
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MessagePosté le: Dim Oct 07, 2007 9:57 pm     Sujet du message:

666RazieL a écrit:
Stephane XI a écrit:
666RazieL a écrit:
je te trouve super dur avec notre ami carthaginois !


le guerrier est énorme ! Shocked
1er round : armure d'hector
2e round : Manu'I de Armura
3e round : Bouclier Carolingien

amha ça dépote sévère !


l'arc peut être sympa avec Lu Bu sinon


Mouais sauf qu'avec une grille pareille, ton +1vit t'as vite fait de le cramer et l'armure d'hector=2 att à rattrapper.
Thématique certes, fort, j'en doute.


il a quand même une attaque gratuite à +2 (pour 2 dmg dans mon deck)

nan franchement j'pense que c'est une vraie bonne brutasse ce perso !


Ouais, à partir du round 2, ce qui avec celle du rd3 rentabilise juste le +4pv que tu lui as filé.
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666RazieL
Beowulf


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MessagePosté le: Lun Oct 08, 2007 12:09 am     Sujet du message:

ouai mais nan car faire de ton adversaire ton rival ça te permet de profiter à fond de Manu'I donc bon ...

imho les 4 pv sont rentabilisés dès le 2e round Cool
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roger-le-routier
Beowulf


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MessagePosté le: Lun Oct 08, 2007 10:10 am     Sujet du message:

666RazieL a écrit:
roger-le-routier a écrit:
juste une idée comme ça...

Si on est bien sûr que jamais le set 8 et les promos qui y sont liées ne sortiront, ne pourrait on pas se partager le boulot pour créer chaque carte nous même sur le modèle de ce qui a été fait pour Uther Pendragon ?

En imprimant chaque carte et en jouant en pochette, on pourrait faire un erzats de set 8 plutôt sympa non ?


tu peux ....


mais pourquoi s'embêtter lorsque le travail est déjà très bien fait par un autre ? ^^

(cf: ce topic : http://forums.trikinggamescommunity.com/index.php?showtopic=13326&st=0)

par contre, ce que nous pouvons faire c'est traduire les textes afin que quelqu'un qui sache manier Photoshop les remplaces dans les cartes Razz


ben finalement j'ai la réponse : je suis ûr qu'avec notre bonne volonté à tous, on peut trouver de bien plus belles illustrations que la plupart de celle qu'il a mise. un simple exemple : Uther Pendragon...

ça te dit de t'y mettre avec moi dès qu'on aura la liste complète du set 8 et des promos qui y sont liées ?
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666RazieL
Beowulf


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MessagePosté le: Mar Oct 09, 2007 8:28 am     Sujet du message:

Citation:
Aeizanas of Axum (Water)
-- -- --
-- -- +1
+0 H --
-- -- +0
African Kingdoms * Warrior * Male
Life: 7
Speed: 3
Experience: 8
Damage: 2
Educated Ruler: When you make a basic attack roll, roll one additional die. The defender chooses one die to exclude from your roll.

(3) Frumentius (Metal)
African Kingdoms * Inspiration * Male
Proselytize: Abilities on other Inspiration cards have no effect.

(4) Bone-Handled Dagger (1)
-- -- --
-- -- +3
+2 H --
-- -- --
African Kingdoms * Weapon * Knife (1 hand)
Vicious cut: Once each round, after you hit with this weapon, make a basic attack, if possible.
Hidden: You may have two weapon cards in play.

(1) Negusa Nagast
African Kingdoms * Armor * Ability * Mystic
Force Reverence - Reveal: Once each roll, after you make an attack or defense roll this round, if the roll is less than 10, you may re-roll the roll.

(4) Axumite Obelisk
African Kingdoms * Special * Item
Construct - Reveal: Place this card in any space in the arena.
Shadow of the Obelisk: When you make a roll, if you are in or adjacent to this card's space, the roll gains +1. When you are attacked, if you are in or adjacent to this card's space, the attack cannot be a critical hit.

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roger-le-routier
Beowulf


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MessagePosté le: Mar Oct 09, 2007 9:16 am     Sujet du message:

C'est moi ou c'est un gros bourrin lui ?!?

Son couteau est super balaise, qui plus est entre les mains de spécialistes de l'opinel (Bowie, fredegunde en tête) ou de tous ceux qui tapen t à 2 de base (les africains et jye)

Son inspi anti inspi est super fun etr peu tuer plein de deck a elle toute seule !

Son spécila anti critique et booster d'attaque est à mon avis l'une des cartes à poser dans l'arène les plus balaise qui soit sortie à ce jour

heureusement que son armure est un "révélez", sinon elle aurait été porcine à souhait !
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666RazieL
Beowulf


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MessagePosté le: Mar Oct 09, 2007 9:41 am     Sujet du message:

roger-le-routier a écrit:
C'est moi ou c'est un gros bourrin lui ?!?


je suis bien d'accord avec toi !

^^
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Stephane XI
Beowulf


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MessagePosté le: Mar Oct 09, 2007 11:11 am     Sujet du message:

Ah ouais j'adore.

Le guerrier à 2 de patate avec une bonne xp
L'inspi qui plombe celles de l'adversaire (tombe bien parce qu'avec sa "capa", un tiwaz est vite arrivé): 1 Jouer Judda, 2 jouer ça dans le deck suivant, 3 profit
Un joli couteau avec un chti +3, une claque gratos et la possibilité d'en avoir un autre: approuvé par tout bon assassin impérial (qqn se souvient de vagrant story ?)
Armure solide mais faible init'. Mais contrebalance bien la faiblesse du bourrin.
Spé: anti-critique et bonus d'attaque dans l'arène, why not mais init' un peu trop faiblarde, si tu crains le critique, un bon tiwazc'est toujours mieux
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bilbo sacquet
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MessagePosté le: Mar Oct 09, 2007 11:45 am     Sujet du message:

Aeizanas of Axum et ses cartes ba comment dire c'est du gros qui tache et ça part pas au lavage. Wink
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666RazieL
Beowulf


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MessagePosté le: Ven Oct 12, 2007 8:07 pm     Sujet du message:

4 nouveaux persos aujourd'hui :

Citation:
Henry V (Water)
-- -- --
-- +0 --
+0 H --
-- -- --
Briton * Warrior * Male
Life: 7
Speed: 3
Experience: 5
Damage: 1
Driving Force: Once each round, before you make an attack roll, you may give the roll a bonus equal to the number of quest cards you have in play. That attack deals +1 damage.

(3) Treaty of Troyes (Wood)
Briton * French * Inspiration * Item * Quest
Unification: When you make a roll, if all of your cards are Briton or French, the roll gains +1.

(7) Longbow and Stakes (2)
+1 -- +1
-- -- --
+0 +0 +0
-- H --
Briton * Weapon * Polearm * Ranged (2 Hands)
Unassailable: When an opponent makes a defense roll, if they moved into a space in this card's attack grid last round, the roll gets -2.

(2) Arrow Scars

Briton * Armor * Head
Unfaltering: Opponents cannot discard your cards from play or modify dice in your rolls.
Lucky: When you make a non-attack roll, the roll gains +1.

(1) Southampton Plot
Briton * Special * Quest
Plotting Murder: Once each round, after you make a roll, if each die in the roll is less than your experience, re-roll one die in that roll.
Treachery: Once each round, after a die is re-rolled, if the result of the re-rolled die is the same as the original roll, gain 1 speed on your next turn.


Citation:
William the Conqueror (Metal)
-- -- --
+2 +1 -1
-1 H +0
-- -- --
Briton * Warrior * Male * Cavalry
Life: 7
Speed: 3
Experience: 7
Damage: 1
Norman Conquest - Action: Once each round, make a basic attack against each opponent in your basic attack grid. After you make an attack roll for these attacks, if you have a location card in play, you may re-roll one die of either the attack or defense roll.

(8) Tower of London (Earth)
Briton * Inspiration * Location * Quest
Sent to the Tower - Reveal: Choose an opponent. If that player has an ally or deity card in play, make an attack against them at +0.
Prevent Rebellion: After you make an attack, if the attack missed, the defender is your rival until the start of your next turn.

(1) Norman Lance (2)
-- -- --
-- +0 +2
-- H +2
-- -- --
Briton * Weapon * Polearm (1-Hand)
Vicious Thrust: Before you take damage from an attack, if you have a shield or item card in play, the attack deals -1 damage, to a minimum of 1.

(4) Kite Shield

Briton * Armor * Shield (1 Hand)
Fend Off: When you make a defense roll, if the attacker does not have a cavalry or ally card in play, the roll gains +2.
Preparation: At the start of each round, if you lost initiative this round, your next support card gains +4 initiative.

(5) Domesday Book
Briton * Special * Tome * Item
Rightful Tax: After you are damaged by a weapon attack, if you have less life than the attacker, gain 1 life.
Inquisitio Eliensis: When you are hit, if the attack is a critical hit, the attack deals -1 damage.


Citation:
Dahiyah al-Kahina (Wood)
-- -- --
+1 +0 +0
-- H --
-- -- --
African Kingdoms * Warrior * Female
Life: 7
Speed: 3
Experience: 5
Damage: 2
Seasoned in battle: The damage of your basic attacks cannot be increased.

(4) Prophecy (Wind)
African Kingdoms * Inspiration * Ability * Mystic
Foretelling - Reveal: Choose an opponent who chooses a number between 0 and 9. Before the next time you make an attack roll this round, you may give the roll a bonus equal to the chosen number. If you do not, before initiative is determined next round, set that opponent's initiative to the chosen number.

(6) Berber Takouba (2)
-- -- --
-- +1 --
+0 H +0
-- -- --
African Kingdoms * Weapon * Sword (1 hand)
Military training: When you make an attack roll, the roll gains +1.

(6) Djellaba
African Kingdoms * Armor * Torso
Nimble: Once each round, after you complete a defense roll, if the dice in the roll are consecutive numbers, gain 1 speed on your next turn.
Billowing: After you complete a defense roll, if the dice in the attack roll are consecutive numbers, your defense roll gains +3.

(4) Kahina
African Kingdoms * Special * Ability * Mystic
Ancient wisdom: After you hit with a basic attack, the next time you make a basic attack roll, you may decrease up to two dice in the defense roll by 1 each.


Citation:
Memnon (Metal)
-- -- --
+2 +0 -1
-- H +1
-- -- --
African Kingdoms * Warrior * Male
Life: 7
Speed: 3
Experience: 3
Damage: 2
Brazen: When you make an attack roll, if the defender is your Rival, you may reroll one die of the roll. When you make a basic attack, if the defender is not your rival, the attack deals -1 damage to a minimum of 1.

(2) Eos (Wind)
African Kingdoms * Inspiration * Deity * Female
Brightest Star: After a warrior gains experience, the next time you make an attack roll, the roll gains +2.
Mother's Teachings: After you lose initiative or a tied roll, gain 2 experience.

(4) Ethiopian Spear (2)
-- -- +2
+2 +0 --
-- H --
-- -- --
African Kingdoms * Weapon * Polearm (1 hand)
Pierce - Action: Choose an opponent. The next two times that warrior makes a weapon attack, the attack roll cannot gain bonuses and that attack cannot gain damage bonuses.

(4) Dawn’s Love
African Kingdoms * Armor * Arm * Leg * Torso * Shield
Plead for Aid: After you miss an opponent, place a counter on this card.
Granted Wish: When you make a defense roll, if there are two or more counters on this card, the roll gains +3.

(6) Memnonides

African Kingdoms * Special * Mystic
Memory of greatness - Reveal: Gain life equal to the highest base damage among all opponent's weapons.
Ancient Wars - Reveal: Choose an opponent. While that opponent has no weapon card in play, they are your Rival.

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Stephane XI
Beowulf


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MessagePosté le: Ven Oct 12, 2007 10:13 pm     Sujet du message:

Pas le courage de détailler mais de toutes façons peu de trucs à jeter.
J'aime surtout la tour de londre, le fait qu'on partage notre bushido avec les rosbifs (on verra demain ce qu'on partage), un guerrier qui joue sur les quetes, des lances et les africains qui tapent bien tous à 2 de base.
Tiens tu mets celui qui foire son attaque si y'a trop de différence dans les dés, manui et la tour=boeuf
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roger-le-routier
Beowulf


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MessagePosté le: Lun Oct 15, 2007 10:30 am     Sujet du message:

Shocked y a du lourd là !

je pose une réclamation officielle par contre : pourquoi seulement 3 d'init pour "notre Bushido" ?

c'est moi où la lance de guillaume est enorme ?
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nairod
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MessagePosté le: Lun Oct 15, 2007 12:51 pm     Sujet du message:

non non roger c'est pas toi c'est bien la lance. j'ai lu tout ça un peu vite fait mais y a l'air d'y avoir du tres tres lourd!
_________________
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666RazieL
Beowulf


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Localisation: Nancy
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MessagePosté le: Lun Oct 15, 2007 9:51 pm     Sujet du message:

un message intéréssant de Shteevie pour ceux qui (comme moi) se sont demandés pourquoi les guerriers les plus attendus de ce set sont en fait les plus mauvais :

Shteevie a écrit:
Citation:
I'm still trying to figure out what Scipio, Hannibal, and Shaka are doing amongst the five worst packs.


-The real answer? Think marketing.

In the first few sets, we [the Dev team] felt the same way you guys do. Richard the Lionheart was the man! He has the military exploits of a dozen leaders from his age combined! So, Richard became the bad-ass he is in the game.

Problem is, when you highlight the warrior everyone has heard of, the unknowns don't have much going for them. Unless there's something 'must-have' in the pack, that guy will sit on the store shelf, or in the warehouse - anywhere but bought by non-completionists.

So, we flipped the coin. Every warrior in the game needs something to sell it - the known warriors have name recognition, and the others get a little more attention when it comes to pack synergy, culture shock viability, or completing the other half of combos that already exist.

That isn't to say that we try to make the well-known warriors less awesome, or that we hamstring them and keep them from being powerful cards. Far from it. We do [did], however, use those packs for the more 'out there' ideas, to give new concepts to build decks around, and to give players new to the game some simpler ideas. Shaka and Hannibal, for example, were to be in the starter set, so they needed to be a little bit of a ramp for newer players.

So, there you go. Some insight as to why the most famous warriors are not always the 'best'. Besides, it wouldn't teach you all that much about history if you simply used all the characters you were already familiar with, would it?

_________________
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