Posté le: Sam Mar 31, 2007 3:52 pm
Sujet du message:
Attack
When a player makes an attack, that attack follows a strict sequence, detailed as follows:
1. The player declares the intention to attack.
2. Effects that trigger “before” an attack occur, in players’ initiative order. At this point, the attack itself is not yet considered to have begun.
3. Effects that trigger “when” or “if” an attack is made occur, beginning with abilities controlled by the active player and proceeding to abilities controlled by other players, in initiative order. These effects “interrupt” the attack that triggered them, and are resolved before the attack itself is resolved.
4. Effects that trigger “before” attack and/or defense rolls are made occur, beginning with abilities controlled by the active player and proceeding to abilities controlled by other players, in initiative order.
5. Attack and defense rolls are made. These rolls are considered to be simultaneous.
6. Effects that trigger “when” or “if” an attack or defense roll is made occur, beginning with abilities controlled by the active player and proceeding to abilities controlled by other players, in initiative order.
7. Effects that trigger “after” an attack or defense roll is made occur, beginning with abilities controlled by the active player and proceeding to abilities controlled by other players, in initiative order.
8. The results of the attack and defense rolls are checked to determine whether the attack hit.
9. Effects that trigger “when” or “if” an attack hits or misses occur, beginning with abilities controlled by the active player and proceeding to abilities controlled by other players, in initiative order.
10. Effects that trigger “after” an attack hits or misses occur, beginning with abilities controlled by the active player and proceeding to abilities controlled by other players, in initiative order.
11. If the attack hit, effects that trigger “before” damage is dealt occur, beginning with abilities controlled by the active player and proceeding to abilities controlled by other players, in initiative order.
12. If the attack hit, effects that trigger “when” or “if” damage is dealt occur, beginning with abilities controlled by the active player and proceeding to abilities controlled by other players, in initiative order.
13. If the attack hit, the appropriate amount of damage is subtracted from the target’s life total.
14. If the attack hit, effects that trigger “after” damage is dealt occur, beginning with abilities controlled by the active player and proceeding to abilities controlled by other players, in initiative order.
15. Effects that trigger “after” an attack is made occur, beginning with abilities controlled by the active player and proceeding to abilities controlled by other players, in initiative order.
Attaquer
Lorsqu'un joueur effectue une attaque, celle ci suit un déroulement très stricte détaillé ci dessous:
1. Le joueur annonce son intention d'attaquer.
2. Les effets qui s'activent "avant" une attaque s'appliquent, par ordre d'initiative de chaque joueur. A cet instant, l'attaque en elle même n'est pas considérée comme ayant débuté.
3. Les effets qui s'activent "lorsque" ou "si" une attaque est effectuée s'appliquent, en commençant par le joueur actif et en continuant par ordre d'initiative. Ces effets "interrompent" l'attaque qui les a enclenchés et sont résolus avant que l'attaque elle même soit résolue.
4. Les effets qui s'activent "avant" qu'un jet d'attaque et/ou de défense soit tiré s'appliquent, en commençant par le joueur actif et en continuant par ordre d'initiative.
5. Les jets d'attaque et de défense sont tirés. Ceux ci sont considérés comme étant simultanés.
6. Les effets qui s'activent "lorsque" ou "si" un jet d'attaque ou de défense est effectué s'appliquent, en commençant par le joueur actif et en continuant par ordre d'initiative.
7. Les effets qui s'activent "après" qu'un jet d'attaque ou de défense soit effectué s'appliquent, en commençant par le joueur actif et en continuant par ordre d'initiative.
8. Les résultats des jets d'attaque et de défense sont examinés afin de déterminer si l'attaque touche.
9. Les effets qui s'activent "lorsque" ou "si" une d'attaque touche ou rate s'appliquent, en commençant par le joueur actif et en continuant par ordre d'initiative.
10. Les effets qui s'activent "après" qu'une attaque ait touché ou raté s'appliquent, en commençant par le joueur actif et en continuant par ordre d'initiative.
11. Si l'attaque touche, les effets qui s'activent "avant" que les dommages soient infligés s'appliquent, en commençant par le joueur actif et en continuant par ordre d'initiative.
12. Si l'attaque touche, les effets qui s'activent "lorsque" ou "si" des dommages sont infligés s'appliquent, en commençant par le joueur actif et en continuant par ordre d'initiative.
13. Si l'attaque touche, le montant des dommages est soustrait à la vie totale de la cible.
14. Si l'attaque touche, les effets qui s'activent "après" que des dommages soient infligés s'appliquent, en commençant par le joueur actif et en continuant par ordre d'initiative.
15. Les effets qui s'activent "après" qu'une attaque soit effectuée s'appliquent, en commençant par le joueur actif et en continuant par ordre d'initiative.