Posté le: Lun Fév 26, 2007 1:02 pm
Sujet du message: Tsahal, ça vient d'où déjà ?
Samson (Fire)
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+0 +1 --
+1 /\ --
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Tribes of Israel*Warrior*Male
7 Life
3 Speed
8 Experience
1 Base Damage
Seqe Me'en-Haqqore - Action: Once each round, gain 1 life. If an opponent's card abililty prevents this life gain, deal 2 damage to that opponent instead.
Destined to deliver the Israelites from the Philistines, Samson possessed enormous strength.
Illustration: William O'Connor
Set 7 71/100
(2) Magen
Tribes of Israel*Armor*Shield
Mahasi-oz: Your attack rolls gain +1 for each of your support cards that share a culture with your warrior. If your warrior is from the Tribes of Israel, your defense rolls gain +1.
The magen was a large shield which saw widespread use among Israelite armies. It was typically wielded in conjunction with a sword or short, one-handed spear.
Set 7 64/100
(4 ?) arme pack promo
épée, 1 M, 1 de dégâts
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+1 +2 --
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si vous obtenez un critique avec cette arme, vous gagnez 2 points de vie et + 1 en vitesse pour le reste de la partie
(6) Miswat Yehosua
Tribes of Israel*Special*Item
Hokmat 'adam: This card counts as an earth card.
Nesa' Ha'aron: If you have a fire card in play, your first attack roll of each round is considered doubles.
"And the seventh time, when the priests blew the trumpets, Joshua said to the people, "Shout, for the Lord has given you the city!" - Joshua 6:16
Set 7 65/100
(9) Lehi-Hamor (1)
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+1 +0 --
-1 /\ -1
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Tribes of Israel*Weapon*Bludgeon (1 Hand)
Hithgannen: After an opponent makes a critical hit, you may attack that player with this weapon at +3. This attack deals +2 damage.
Ma'aseh Roge: You may use another weapon card.
"With the jawbone of an ass, heaps upon heaps, with the jawbone of an ass I have slain a thousand men." Samson, Judges 15:16
Set 7 73/100
Voilà un Monociv testé et approuvé par votre serviteur, qui à même sa chance contre tout deck de format libre...
Le but du jeu est de rester dans son coin gagner son point de vie tranquille tant que l'adversaire ne peut rien vous faire, et de le mutiler s'il approche.
Comment ? grâce à des bonus au toucher de fou (jusqu'à + 6 à l'arme comptant comme un critique tour 4) qui, grâce à la capacité de l'arme du T2 creuse irrémédiablement l'écart avec votre adversaire (il perd des PdV, vous en gagner et vous lui collez des attaques de bases supplémentaires à chaque fois).
La carte T4 est là à la fois pour l'init et pour vous prémunir d'un critique innopportun...
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"Le but de la guerre n'est pas de mourrir pour sa patrie, mais de faire mourrir l'autre bâtard pour la sienne" (G.S. Patton)